Jak účinně bojovat s tuky

V dnešní příloze ZDRAVÍ v Pražském deníku se ode mě dočtete, jak bojovat účinně s tuky. Nejsou to žádné přísné rady typu “vynechte přílohy a sacharidy”, ba naopak jezte plnohodnotná jídla, protože naše tělo potřebuje všechny makronutrienty, jen ve vyváženém množství. Tak ostatně zhubli všichni mí klienti.Z1 Z2 Z3

Strečink

Strečink. Hodně opomínaná součást cvičení nebo jakékoliv pohybové aktivity. Hodinu cvičíte, hodinu běháte, 3 hodiny ťapkáte někde po horách, půl dne jedete na kole a pak vás ani nenapadne, že by bylo vhodný napumpovaný svaly protáhnout. Prostě máte supr pocit z toho, že jste pro svý tělo něco udělali – což je fajn, ALE! Svaly je potřeba taky uvolnit, protože to má x benefitů:
Udržování pružnosti šlach a svalů
Vnímání-cítění jednotlivých svalů
Prevence proti zranění
Svalová regenerace
Zvýšení elasticity fasciální sítě

On strečink bolí a obvzlášť chlapy, ale s pomůckami jako jsou bloky, pásky nebo bolstry se dá dostat do správných a pro tělo prospěšných pozic. Takže rada na závěr: strečujte, i kdyby mělo protažení trvat jen 5 minut! 🙂
cere

Hubněte a jezte tuky

Bojíte se, že přes Vánoce přiberete? Myslíte si, že tuky na talíř vůbec nepatří? Přestali jste jíst úplně sacharidy? Jestli je vaše odpověď na všechny otázky ano, čtěte dál. Nezáleží jen na tom, jak moc nebo málo jíte, ale na složení jídelníčku. Proto do toho svého zařaďte mořské ryby, třeba sledě, tuňáka či lososa, které jsou skvělým zdrojem omega-3 mastných kyselin. Ty jednak napomáhají tělu hospodařit s tuky, protože mají vliv na ukládání cholesterolu, a navíc podle některých výzkumů snižují rezistenci vůči hormonu leptinu, což přímo zrychluje spalování přijaté energie. Takže ať už baštíte lososa nebo jinou rybu k Vánocům, dobře děláte!
Jiným zdrojem jsou třeba lněný olej, vlašské ořechy nebo vejce obohacené omega-3 kyselinami. Takže tuky na talíři ANO, ale ty zdravé! Vynechte transmastné kyseliny, které se vyrábí hydrogenací (ztužením) a jsou zdraví škodlivé.
Rozhodně nevynechávejte polysacharidy, které jsou v natural vločkách, jáhlech, luštěninách, pohance, celozrnném kuskusu atd. Jezte ovoce s nízkým glykemickým indexem (maliny, borůvky, málo zralý banán). Základem denního jídelníčku by měla být potom samozřejmě zelenina.
zdrave tuky

Před a po

Mám moc velkou radost, že tento klient se mnou zhubl stravou a cvičením 9 kg z původních 103 kg za 7 týdnů! V pase dal dolů 12 cm. Nejenže se cítí lehce a plný energie, ale snížily se mu i hodnoty cukru v těle. Moc si vážím toho, že mi dovolíl dát foto před a po na mé stránky 🙂

SH SHb

Mladý ječmen

Mladý ječmen – tolik opěvovaná superpotravina. Často dovážený draze ze zahraničí, ač nám roste za barákem. Proč vlastně? Protože je po něm prostě tak velká poptávka. A proč sušený, když vymačkaná šťáva je právě to nejzdravější, co z něj múžeme dostat.
Zpracováním na prášek totiž ztrácí nemalou část živin – právě onu organickou skorovšeobsahující vodu. Navíc při jeho dlouhodobějším užívání dráždí žaludek díky rozemleté travní vláknině, kterou neumí ten náš narozdíl od kravského zpracovat. Vždyť kráva, jejíž potravou je jakákoliv tráva, má žaludky čtyři: bachor, čepec, knihu a slez. Pamatujete ještě ze školní biologie ne? 🙂
Takže nejlepší je si ho pěstovat doma, pořídit si nerezový juicer a pěkně si z něj mačkat šťávičku doma 🙂

wheatgrass juice in shot glass with wheatgrass background

wheatgrass juice in shot glass with wheatgrass background

Pečivo

grain-breadZa léta praxe se setkávám stále s mylnou domněnkou, že: „když úplně vynechám pečivo z jídelníčku, zhubnu.“
Co si budeme říkat: pečivo tady s námi vždycky bylo, je a bude a jako jedna z mála potravin se dá jíst na tisíce způsobů. Chtěli byste si odepřít voňavý, právě z trouby vyndaný chleba? A co ještě teplý croissant? Nebo křupavou bagetku? Či babiččiny koláčky? Sbíhají se vám sliny, že? 🙂 Tak si tuhle odvěkou lahůdku dopřejte! Ona totiž na náš stůl patří a já jí do redukčních jídelníčků též píšu a světe div se, klientky hubnou. Když budete jíst správné pečivo ve správném množství, přibírat nebudete a do konce života si pochutnáte. Stejně se všichni, kdo si jí na kratší či delší čas odpustili, toužebně vrátili. Aby ne, vždyť taky čichem navábí a chuťové pohárky pohladí..